news

4 خطر جدی برای امنیت سایت های وردپرس

بررسی خطرات امنیتی وبسایت های وردپرس و پیشنهاد راهکار

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (در سال 2022، 43.2٪ از تمام وب سایت ها بر روی وردپرس اجرا می شوند)، با حملات مداوم هکرهایی روبرو می شود که سعی می کنند نقاط ضعف خود را پیدا کنند.بزرگترین تهدیدات برای امنیت آن دائماً تغییر می کند و بسیار مهم است که از آنچه در حال وقوع است مطلع باشید.

مهم است که از حملات سایبری به وب سایت وردپرس خود جلوگیری کنید زیرا ممکن است برای شما هزینه، زمان و انرژی داشته باشد. وردپرس چندین نقطه ضعف دارد، اما باید بتوانید با درک پیچیدگی های احتمالی در از وب سایت خود محافظت کنید.

مهم : قطعا اولین و بهترین راه برای کاهش استرس از دست دادن داده ها و اطلاعات سایت بکاپ گیری منظم از آن است.

در مقاله ی  بهترین افزونه های بکاپ گیری از وردپرس  افزونه های برتر بکاپ گیری از وبسایتت های وردپرس را معرفی کرده ایم.

آیا وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) امن نیست؟

وردپرس یک پلتفرم امن است تا زمانی که از بهترین شیوه های امنیتی استفاده کنید. 97٪ از تمام موارد نقض امنیتی از پلاگین های وردپرس سوء استفاده می کنند، بنابراین خود CMS آسیب پذیر نیست.

پس همانطور که مشخص است در این مقاله قصد داریم درباره ی تهدیدات امنیت سایت های وردپرس صحبت کنیم.

وردپرس

مهم ترین خطرات امنیتی وردپرس :

نرم افزار اصلی قدیمی

به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای متن باز، وردپرس به طور بی پایان قابل تنظیم است. صدها تم از پیش ساخته شده و تعداد زیادی پلاگین برای استفاده در دسترس شماست. این مزیت ها برای افرادی که دوست دارند وب سایت خود را سفارشی کنند می تواند جذاب باشد.

هنگامی که نرم افزار با آخرین گزینه های در دسترس امنیتی به روز نمی شود، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. این بروزرسانی ها توانایی رفع آسیب‌پذیری‌ها وبسایت وردپرس را دارند. اگر کاربران با به‌روزرسانی‌ها همراه نباشند، وبسایت خود را در معرض خطرات امنیتی  قرار می‌دهند.

کاربران سایان هاست می توانند به روزرسانی خودکار وردپرس را در حین راه اندازی وب سایت از طریق نصب کننده سایان هاست فعال کنند.

بد افزار

بدافزارها می توانند سایت شما را خراب کرده و مشکلات طولانی مدتی را برای شما و کاربرانتان ایجاد کنند. این نرم افزار طراحی شده برای نفوذ به وب سایت ها و جمع آوری داده های حساس است. اغلب، بدافزار با سوء استفاده از حفره‌های امنیتی افزونه‌های قدیمی، بدون اینکه مالک متوجه شود، در سایت‌ها ظاهر می‌شود. از آنجایی که بدافزار می تواند کدهای مضر را روی یک سایت قرار دهد و داده های کاربران را بدزدد، یک تهدید بزرگ است.

ورودهای غیرمجاز

ورودهای غیرمجاز به عنوان "حملات brute force" شناخته می شود، ورودهای غیرمجاز زمانی موفق می شوند که هکرها با حدس زدن رمز عبور ضعیف به وب سایت دسترسی پیدا کنند. هکر با استفاده از یک ربات، میلیاردها ترکیب نام کاربری و رمز عبور مختلف را امتحان می کند و به دنبال رمز صحیح می باشد. این امر عملکرد وب سایت را کند می کند زیرا سرور تحت فشار درخواست ها می شکند. ورودهای غیرمجاز بسیار رایج هستند زیرا دسترسی به صفحه ورود به سایت وردپرس بسیار آسان است. اکثر کاربران آن را سفارشی نمی کنند، بنابراین یافتن صفحه ورود به سیستم به سادگی افزودن /wp-admin یا /wp-login.php به انتهای آدرس وب سایت است. جهت دریافت راهنمایی ها و توصیه ها در مورد دریافت رمز عبور ایمن و نحوه ذخیره ایمن آن می توانید با سایان هاست مشورت کنید.

ورودهای غیرمجاز وردپرس

حملات DDoS

سرورها منابع محدودی دارند. اگر وب سایت شما به طور ناگهانی بازدیدکنندگان زیادی دریافت کند، ممکن است سرور شروع به احساس فشار کند.

حملات (DDoS) یک تهدید امنیتی رایج برای سایت های وردپرسی است و در واقع تلاشی برای غلبه بر سرور شما است که به موجب آن هزاران آدرس IP به طور همزمان از وب سایت شما بازدید می کنند.

حملات Dos و DDos یکی از خطرناک ترین و جدیدترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. DDoS مخفف چیست؟ کلمه ddos مخفف عبارت Distributed Denial of Service است و هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری می‌نماید. این حملات با ارسال بسته‌های داده به قربانی انجام می‌شود که شبکه یا ظرفیت پردازشی قربانی را غرق در بسته‌های اطلاعاتی می‌کند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس می‌شود.

خوشبختانه، حملات DDoS را می توان متوقف کرد. زیرساخت شبکه قوی سایان هاست تضمین می کند که وب سایت شما می تواند هر گونه حمله ای را تحمل کند.

نتیجه گیری

حفظ امنیت سایبری وبسایت ضروری است.

شما اکنون در مورد بزرگترین تهدیدات امنیت سایبری که سایت‌های وردپرس در سال 2022 با آن مواجه هستند مطلع هستید. همانطور که اشاره کردیم، حفظ امنیت لازم نیست استرس‌زا باشد و بهتر است آن را مانند بخشی از کارهای خانه‌داری  برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید.

در سایان هاست، ما برای محافظت از کاربران خود در برابر حملات، تمام تلاش خود را می کنیم. ما مطمئن می شویم که روند تقویت وب سایت شما تا حد امکان آسان باشد تا بتوانید وقت خود را صرف کارهای مهم تر کنید.