news

هاست وردپرس

مقایسه ی میزبانی وب با میزبانی وردپرس

هاست وردپرس چیست؟

 

به معنای ساده، میزبانی وب وردپرس میزبانی است که برای اجرای وردپرس بهینه شده است. ویژگی های اضافی ارائه شده بسته به نوع میزبانی وردپرسی که از آن استفاده میکنید متفاوت خواهد بود. اما، به طور کلی به ویژگی هایی مانند نصب با یک کلیک یا به روز رسانی خودکار هسته وردپرس مجهز می شود، بنابراین می توانید به سرعت وردپرس را در سایت خود نصب کنید.به طور کلی، هاست وردپرس دارای کارکنان پشتیبانی خواهد بود که نسبت به کارکنان میزبان استاندارد شما در مسائل فنی مرتبط با وردپرس مسلط هستند.به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید وردپرس را اجرا کنید، هاست وردپرس الزامی نیست. شما می توانید وردپرس را تقریباً بر روی هر سبکی از هاست اجرا کنید زیرا الزامات اجرای وردپرس بسیار کم است.

وردپرس درحقیقت یک سیستم مدیریت محتوای خودمیزبان است.

در واقع، تنها نیازهای فنی پشتیبانی برای اجرای وردپرس شامل MySQL 5.0.15 یا بالاتر و PHP 5.2.4 یا بالاتر است. با این حال، فقط به این دلیل که می‌توانید وردپرس را از نظر فنی روی هر میزبانی اجرا کنید، به این معنی نیست که این کار را انجام دهید. یک هاست وردپرس به شما کمک می کند تا از وب سایت خود بیشترین بهره را ببرید و سطوح بالاتری از عملکرد را به شما ارائه دهد.

میزبانی وب چیست؟

 

میزبانی وب یک اصطلاح بسیار کلی تر است و فرآیند خرید یک مکان آنلاین توسط یک فرد یا سازمان را توصیف می کند تا وب سایت خود را در اینترنت در دسترس قرار دهد.یک میزبان وب با اختصاص فضا بر روی سرور برای ذخیره فایل های مرتبط با وب سایت شما و با ارائه اتصال به اینترنت برای سایت شما کار می کند. این به وب سایت شما اجازه می دهد تا در اینترنت فعال شود و در نتایج جستجو ظاهر شود.میزبانی وب یک اصطلاح کلی است و انواع مختلفی از میزبانی وب و همچنین ارائه دهندگان و ویژگی های متفاوتی وجود دارد. اگر قصد دارید یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید، باید از نوعی میزبانی وب استفاده کنید زیرا نمی توانید سایت خود را به صورت آنلاین بدون هاست دریافت کنید.

تفاوت میزبانی وب و میزبانی وردپرس چیست؟

 

تفاوت اصلی بین میزبانی وب و میزبانی وردپرس در این است که میزبانی وب یک سرویس بسیار گسترده تر و فراگیر است، در حالی که میزبانی وردپرس به یک طاقچه خاص برای نصب وردپرس اشاره دارد.میزبانی وب یک سرویس تعمیم‌یافته‌تر است و به هر سرویس میزبانی اطلاق می‌شود که فایل‌های یک سایت را روی سرور ذخیره می‌کند تا سایت در اینترنت اجرا شود. یک میزبان وب به طیف گسترده ای از سازندگان سایت پاسخ می دهد و وب سایت های ذخیره شده در یکی از سرورهای آنها ممکن است در هزاران پلت فرم مختلف کار کنند.

از طرف دیگر میزبانی وردپرس یک جایگاه خاص در میزبانی وب است. هاست وردپرس همچنین می تواند از سرورهای اشتراکی برای میزبانی چندین وب سایت به طور همزمان استفاده کند، اما برخلاف میزبانی وب، هر وب سایت روی یک سرور اشتراکی یک سایت وردپرس خواهد بود. میزبان وردپرس به طور خاص به نصب وردپرس می‌پردازد و راه‌حل‌ها، خدمات و پشتیبانی سفارشی‌سازی شده برای عملکرد وردپرس را ارائه می‌دهد.

هاست وردپرس

 

چگونه بهترین گزینه هاست را برای کسب و کار خود انتخاب کنید ؟

 

با بیش از 338561 ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب در سراسر جهان، انتخاب مناسب برای کسب‌وکارتان می‌تواند دشوار باشد - به خصوص اگر هنوز بین میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب در حال بررسی هستید.هر دو گزینه مزایای خود را دارند و از طیف گسترده ای از ارائه دهندگان در طرح های مختلف در دسترس هستند. برای انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کار خود، موارد کلیدی که یک کسب و کار در سرویس میزبانی وب به آن نیاز دارد را در نظر داشته باشید:

1. خدمات اختصاصی به مشتریان

2. پشتیبانی از مدیریت نام دامنه

3. ویژگی های امنیتی اساسی

4.گارانتی آپتایم

5. دسترسی به سرور

 

چه کسانی باید از هاست وردپرس استفاده کنند؟

 

اگر وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ساخته اید، از استفاده از هاست وردپرس سود زیادی خواهید برد. میزبانی WP کاملاً با وب سایت های ساخته شده با وردپرس ادغام می شود و عملکرد، امنیت سایت شما را بهبود می بخشد و به روز رسانی خودکار را ارائه می دهد. اگر وب سایت وردپرسی دارید، نیازی به استفاده از هاست وردپرس ندارید، اما ترکیب این دو ,بسته نهایی را ایجاد می کند.کسانی که به دنبال یک برنامه میزبانی مدیریت شده هستند از میزبانی وردپرس نیز بهره مند خواهند شد. هاست های وردپرس اغلب خدمات مدیریت شده را ارائه می دهند، جایی که سایت شما توسط کارشناسان WP برای شما اجرا و نگهداری می شود. این یک گزینه عالی برای کسانی است که زمان محدودی دارند یا تجربه اجرای یک وب سایت دارند.

مزایای هاست وردپرس

 

انواع مختلف هاست وردپرس موجود است :

 

در بالا یاد گرفتید که هر نوع راه حل میزبانی از نظر فنی می تواند میزبان وردپرس باشد، پس از نصب وردپرس. با این حال، میزبانی واقعی وردپرس نوع خاصی از محیط میزبانی است که برای کمک به اجرای بهتر وردپرس بهینه شده است.در اینجا متداول ترین انواع هاست وردپرس که می بینید آورده شده است.

 

انواع هاست
https://sayanhost.com

 

1. هاست اشتراکی وردپرس

هاست اشتراکی وردپرس ارزان ترین شکل میزبانی وردپرس است که می توانید پیدا کنید. به آن به عنوان یک گام بالاتر از میزبانی مشترک سنتی فکر کنید زیرا به طور خاص برای وردپرس بهینه شده است.با این حال، با یک راه حل میزبانی مشترک وردپرس، منابع سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک خواهید گذاشت. این اشتراک گذاری محیط وب سرور چیزی است که به پایین نگه داشتن هزینه ها کمک می کند.سرور وب که به اشتراک می گذارید همچنان برای وردپرس بهینه می شود، بنابراین عملکرد بهتری نسبت به یک سرور مشترک سنتی خواهید داشت.دیگر ویژگی های رایجی که در هاست سنتی وردپرس پیدا خواهید کرد، امکان استفاده از نصب کننده وردپرس با یک کلیک است، بنابراین می توانید وردپرس را در چند دقیقه نصب کنید. حتی برخی از هاست ها به شما این امکان را می دهند که در لحظه ثبت نام برای هاست، وردپرس را از قبل نصب کنید.سایر ویژگی هایی که ممکن است پیدا کنید شامل به روز رسانی خودکار هسته وردپرس، به همراه تم ها و افزونه های شما و البته یک تیم پشتیبانی آگاه است.سایر ویژگی های مرتبط با وردپرس که در بسته شما گنجانده شده است، مختص میزبان خواهد بود.

2. هاست وردپرس مدیریت شده

سایت های وردپرس مدیریت شده از یکی از بالاترین سطوح میزبانی موجود برای سایت های وردپرسی برخوردار هستند. میزبانی مدیریت شده وردپرس استرس میزبانی و مدیریت سایت شما را از بین می برد، زیرا در هر مرحله تیمی از متخصصان وردپرس را پشت سر خواهید داشت.به طور معمول، میزبانی مدیریت شده وردپرس از یک سرور اختصاصی استفاده می کند. با این حال می توان آن را با میزبانی VPS، میزبانی ابری یا حتی یک محیط سرور مشترک پیکربندی کرد. نوع دقیق مشخصات سرور به ارائه دهنده میزبانی که در نهایت انتخاب می کنید بستگی دارد. اغلب متوجه می‌شوید که میزبان‌های مدیریت شده وردپرس از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند، بنابراین کنترل بیشتری بر تنظیم و مقیاس‌پذیری سرور به شما می‌دهد.

در اینجا تعدادی از بزرگترین مزایای میزبانی مدیریت شده وردپرس آورده شده است:

  • سرعت های فوق العاده سریع. اگر یک سایت وردپرسی دارید، می توانید با استفاده از یک محیط سرور بهینه شده، سرعت بارگذاری بسیار بالایی داشته باشید.
  • سطوح بالای امنیت. با میزبانی وردپرس شما یک محیط میزبانی امن دارید که برای محافظت در برابر حملات خاص وردپرس طراحی شده است.
  • سرور به روز با به‌روزرسانی‌های خودکار، می‌توانید مطمئن شوید که سایت شما سریع و ایمن باقی می‌ماند، بدون اینکه کار اضافه‌ای برای شما انجام شود.
  • تیم پشتیبانی اختصاصی میزبانی وردپرس به شما یک کارمند پشتیبانی ارائه می دهد که به خوبی با وردپرس آشنا هستند و می توانند به شما در رفع سریع هر گونه مشکل هاست یا سایت کمک کنند.
  • سطح بالای آپتایم. اگر سایت شما درآمدزایی دارد ، پس هر لحظه که آفلاین است، ضرر می کنید. میزبان وردپرس می تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

میزبانی وردپرس مدیریت شده یکی از راه حل های میزبانی سفارشی تر موجود است. در نتیجه، اشکالاتی وجود دارد که ممکن است با اهداف سایت شما همخوانی نداشته باشد.به عنوان مثال، معمولاً محدودیت های پلاگین وجود دارد. برخی از پلاگین ها را می توان به دلیل پایگاه کد، پروتکل های امنیتی یا دلایل مختلف دیگر ممنوع کرد. بنابراین، اگر از افزونه‌ای استفاده می‌کنید که میزبان اجازه نمی‌دهد، باید یک جایگزین پیدا کنید یا به طور کلی شکل دیگری از میزبانی را در نظر بگیرید.همچنین، اگر می خواهید هر نوع سایت دیگری را فراتر از وردپرس اجرا کنید، نمی توانید با میزبانی مدیریت شده وردپرس این کار را انجام دهید. به سادگی پشتیبانی برای اجرای هر نوع سایت دیگری در محیط سرور به شدت سفارشی شده وجود ندارد.

در نهایت، هزینه های میزبانی مدیریت شده وردپرس ممکن است برای برخی از صاحبان وب سایت گران باشد. اگر وب‌سایت شما بسیار سودآور است، سرمایه‌گذاری در میزبانی مدیریت شده وردپرس می‌تواند به بهبود عملکرد سایت شما کمک کند، در حالی که در زمان شما در انجام هر گونه وظایف میزبانی فنی صرفه‌جویی می‌کند. اگر بودجه کمی دارید، شرم آور نیست که با میزبانی مشترک وردپرس شروع کنید و پس از در اختیار داشتن بودجه، آن را ارتقا دهید.

 

هاست مجازی 

 یک طرح VPS مشابه میزبانی مشترک است. سرور خود را با سایر کاربران به اشتراک خواهید گذاشت، اما منزوی تر خواهید بود و فضای اختصاص داده شده خود را خواهید داشت. این طرح برای کسانی که با بودجه کمتری کار می کنند و خواهان سطح بالاتری از کنترل و سفارشی سازی هستند ایده آل است.

هاست اختصاصی 

 اگر یک وب سایت پربازدید دارید و به عملکرد بهینه و سرعت بارگذاری سریع نیاز دارید، یک سرور اختصاصی انتخاب خوبی است. سرورهای اختصاصی به شما سفارشی سازی کامل، قابلیت اطمینان بهبود یافته و فرصتی برای افزایش مقیاس کسب و کار خود را ارائه می دهند. اما آنها یک گزینه سرمایه گذاری بالا هستند.

هاست ابری 

 این نوع نسبتاً جدیدی از میزبانی است که در آن وب سایت شما به جای ذخیره شدن در یک سرور فیزیکی، بر روی یک زیرساخت ابری میزبانی می شود. این طرح میزبانی برای کسانی که به دنبال مقیاس پذیری و پایداری با قیمت ارزان تر هستند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما قیمت گذاری همیشه ثابت نیست، بنابراین اگر سایت شما افزایش ترافیک را تجربه کند، ممکن است شاهد افزایش غیرمنتظره هزینه ها باشید.

هاست بهینه وردپرس 

 اگر به دنبال یک برنامه میزبانی هستید که ویژگی ها و فناوری های از پیش نصب شده را برای بهینه سازی سایت شما ارائه می دهد، میزبانی بهینه وردپرس یک انتخاب عالی است. میزبانی وردپرس بهینه شده یک طرح بسته کامل است و با میزبانی از پیش نصب شده وردپرس، سرورهای بهینه سازی شده وردپرس، امنیت داخلی وردپرس و پشتیبانی متخصص وردپرس ارائه می شود.

اینکه کدام طرح را انتخاب می کنید به بودجه شما، میزان ترافیک دریافتی سایت و میزان کمکی که از میزبان خود در راه اندازی سایت خود می خواهید بستگی دارد.

مزایای هاست وردپرس

  • امنیت بهبود یافته است : هاست های وردپرس سرورهایی را ارائه می دهند که در برابر تهدیدات خاص وردپرس در کنار یک تیم اختصاصی مجهز شده اند که در صدر مسائل امنیتی باقی می مانند و مطمئن می شوند که سایت شما ایمن و امن است.
  • راه اندازی و عملکرد سریع : فرآیند راه‌اندازی وب‌سایت با استفاده از فناوری‌های وب از پیش پیکربندی‌شده بسیار سریع انجام می‌شود و سرورهای وردپرس زمان بارگذاری سریع و آپ‌تایم سریع را از لحظه‌ای که سایت شما فعال می‌شود تضمین می‌کنند.
  • عملکرد بهتر افزونه : شما نیازی به استفاده از تعداد زیادی افزونه با یک سرویس میزبانی WP مدیریت شده ندارید، زیرا عملکرد، امنیت و حافظه پنهان همه توسط میزبان بهینه می شوند. و برای افزونه‌هایی که می‌خواهید یا نیاز دارید، سایت‌های میزبان WP برای کار با محبوب‌ترین آنها بهینه‌سازی شده‌اند که می‌توانند به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند.
  • گواهینامه ی SSL با قابلیت افزودن آسان : اکثر برنامه های میزبانی وردپرس مدیریت شده به شما این امکان را می دهند که یک گواهی SSL را با چند کلیک و بدون هزینه اضافی به سایت خود اضافه کنید.
  • بروزرسانی های خودکار: وب سایت شما به روز رسانی و ارتقاء خودکار را دریافت می کند و بسته های امنیتی را می توان به هر وب سایت در یک سرور به طور همزمان اضافه کرد.
  • پشتیبانی سفارشی هنگام استفاده از خدمات میزبانی وردپرس : می توانید به خدمات اختصاصی پشتیبانی مشتری، متخصصان در حل مشکلات وردپرس دسترسی داشته باشید.

میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب: نتیجه گیری

در نبرد میزبانی وردپرس در مقابل میزبانی وب، هیچ انتخاب درست یا نادرستی وجود ندارد. اینکه کدام سرویس را انتخاب می کنید در نهایت به نوع برنامه میزبانی مورد نظر، بودجه و میزان کمکی که از هاست خود در هنگام اجرای سایت خود می خواهید بستگی دارد.تفاوت اصلی بین میزبانی وردپرس و میزبانی وب خدماتی است که آنها ارائه می دهند. بنابراین اگر به دنبال یک سرویس عمومی هستید، میزبانی وب ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر به دنبال یک سرویس اختصاصی هستید که برای عملکرد در وردپرس بهینه شده باشد، میزبان وردپرس مناسب شماست.